Det må være den ultimative drengedrøm at forvandle sig selv til Lionel Messi og skifte sofaen ud med Camp Nou. I en ny reklame gør FIFA 14 drømmen til virkelighed.

På et eller andet tidspunkt i ens fodboldliv, mens man har siddet opslugt af FIFA, har tanken strejfet en: Hvad hvis det var mig, der var stjernen i virkeligheden? Det bliver som regel ved tanken, men i en ny reklame tager EA Sports tanken skridtet videre.

Den dreng, der i reklamen ikke unormalt sidder og spiller FIFA, oplever i hvert fald pludselig en forvandling. Håret, tøjet, kroppen og fødderne bliver pludselig en andens, og det er trods alt ikke den værste forvandling, når man ender som selveste Lionel Messi.

Hvis du endnu ikke har fået fat i FIFA 14 men godt kunne tænke dig spillet, så kan du se meget mere lige her - pris 449 kr.

Fra sofaen hopper vi direkte ind i fjernsynet, og her tager Messi et par hurtige træk ned langs flanken og med et velplaceret vristpark banker han bolden op i det lange hjørne. Uden chance for den sagesløse målmand, der til gengæld nok kan søge trøst i, at han ikke er den eneste, der har ladet Messi score. Og derudover kan den stakkels målmand så glæde sig over, at det trods alt stadig er et PlayStation spil.

Med det nye FIFA 14 har EA Sports ellers gjort sit absolut bedste for at optimere virkelighedsfornemmelsen. På alle fronter er spillet blevet mere realistisk, og det gælder både gameplayet og grafikken, der er optimeret ned til mindste detalje.

Hvis du endnu ikke har fået fat i FIFA 14 men godt kunne tænke dig spillet, så kan du se meget mere lige her - pris 449 kr.

I forhold til Fifa 13 er både Liverpool og FC Barcelona spillerne blevet hovedscannet for at give den bedste og mest optimale gengivelse i spillet. Det gør at Lionel Messi, Iniesta og sågar Daniel Agger ser mere virkelighedstro ud end nogensinde før.

FIFA 14 har efterhånden været på gaden i lidt tid, og vi har i hveret fald fået brugt lidt tid på at spille det. Hvad synes du om spillet? Og hvad synes du om den nye FIFA 14 reklame? Vi hører meget gerne dine kommentarer her, på Facebook og på Twitter.