Klar til Europa | Mød de nye Nike 3. Trøjer lavet til Chelsea, Manchester City, Atletico Madrid, AS Roma og Barcelona.

12.09.2018

Skrevet af Zlatko

UEFA Champions League og UEFA Europa League kommer tættere og tættere på, og Nike er nu klar med størstedelen af deres europæiske 3. Trøjer, som oftest bliver brugt som udebanetrøjer i Champions League og Europa League. Nyd de nye flotte 2018/19-trøjer, som alle er inspireret af den by de kommer fra.

Chelsea 3. Trøje 2018/19

Designet på den nye Chelsea 3. Trøje 2018/19 er både progressivt og innovativt. Den er inspireret af Londons hjerte, hvor DNA’et af hovedstadens førende klub er gennemarbejdet i trøjen. Det dynamiske og teksturerede print på fronten ligner ved første øjekast et almindeligt og gennemgående mønster. Men hvis man kigger tættere på, så bliver det lavet om til et luftfoto af Stamford Bridge og området omkring stadionet. The Blues' historiske hjemmebane bliver hyldet igennem designet, og skaber et tæt bånd til London, selv når de spiller på udebane.

Bestil din nye Chelseas-trøje her.

Manchester City 3. Trøje 2018/19

Manchester City sluttede sidste sæson af med en rekordbrydende afslutning, hvor de fik 100 point, hvilket ikke er set før i Premier League sammenhæng. City ser ud til at køre videre på 2018/19 succesen i deres nye 3. Trøje, som de skal bruge i deres europæiske kampe.

Manchester Citys 3. Trøje 2018/19 genintroducerer den velkendte fodbold ”sash”, som tager os tilbage i klubbens historie (en lignende trøje blev også brugt i løbet af 2010/11-sæsonen), imens vi også holder os til nutiden med et luftfoto af den industrialiserende del af Øst Manchester. Dette er et symbol på klubbens stolthed, når de repræsenterer the City of Manchester i Europa.

Bestil din Manchester City-trøje her.

Atletico Madrid 3. Trøje 2018/19

Neptun-fontænen, som er placeret i centrum af Madrid, er et metaforisk mødested for Atletico Madrid 3. Trøjen

Den iøjnefaldende tofarvede blå trøje hylder synergien mellem klubben og dens fans, samt den spanske hovedstad: Først ved at repræsentere vandet, som strømmer igennem fontænen, hvor fansene samles, når de skal fejre nye trofæer sammen med klubben. Derudover bliver klubben og byen forenet igennem den orange detalje, som repræsenterer den solrige klima, hvilket afspejles på Neptuns trefork.

Designet tager udgangspunkt i et luftfoto af Madrid, som brydes af Atletico Madrids velkendte striber. Fotoet markerer fontænens location samt klubbens hjemby.

Bestil din Atletico Madrid-trøje her.

AS Roma 3. Trøje 2018/19

Den rige og unikke historie af "Eternal City" er hjertet af den nye AS Roma 3. Trøje 2018/19.

Trøjens grafiske design inkluderer en serie af luftfotoer af nøgleøjeblikke fra den romerske historie, alt fra gamle tider til nutiden, hvilket former et karakteristisk mønster. Ulven Lupetto, som er beskrevet i den stiftende myte om Rom, er et stærkt symbol for Giallorossi. Både luftfotoet og ikonet hylder byens formidable historie og ubeskrevne fremtid. Ifølge Hoppins er den nye 3. Trøje en ægte Roma-trøje, som ikke er set før.

Bestil din nye AS Roma-trøje her.

Inter Milan 3. Trøje 2018/19

Milanos ikoniske Duomo, sammen med de velkendte marmorgulve, er inspirationen til Inter Milans nye 3. Trøje 2018/19, hvilket tager udgangspunkt i lokalarv og historie.

Den nye trøje har et foto af Milanos centrum, som er centreret i et hvirvlende marmor mønster. Mønsteret er base for et tykt og gråt kors, som refererer til St. George korset, hvilket er et meget betydningsfuldt milanesisk symbol, som også er fundet på byens våbenskjold. For at runde designet af, så er Inter Milans famøse blå farve også blevet designet ind i trøjen i form af et blåt Nike Swoosh-logo og klubbens eget logo.

Bestil din nye Inter Milan-trøje her.

FC Barcelona 3. Trøje 2018/19

Ligesom Avinguda Diagonal, der skærer direkte igennem Barcelonas byens mange blokke, danner den også en diagonal streg igennem luftfotoet på den nye Barcelona 3. Trøje 2018/19.

Den tofarvede trøje, som har en mørkerød tone og en pastelfarvet base, er en mere iøjnefaldende Barcelona-trøje, som bryder klubbens tradition for simple trøjer. De vertikale streger på klubbens hjemmebanetrøje hylder de 10 hovedområder, som byen har, imens den neon-farvet udebanetrøje tager os tilbage til 2005/06-sæsonen, der understregede klubbens udforskende ånd. 3. Trøjen tager udgangspunkt i Barcelonas kendte Eixample District og blokke, hvilket giver klubben og byen et endnu mere specielt bånd.

Bestil din FC Barcelona-trøje her.