Med deres nye kampagne har adidas lukke munden på alle der så meget som overvejer at hate på dem og deres spillere. For jo mere de snakker, jo bedre får de det. There will be haters er titlen på kampagnen og sammen med kampagnen følger helt nye farver til adidas’ fire siloer. Heriblandt er en ny Nitrocharge og den tager vi et nærmere kig på her.

Nitrocharge kører på 2. generation efter at adidas gav siloen en opdatering i efteråret. Den nye generation førte både en opdatering i form og funktion med sig. Og mens konceptet bag kollektionen stadig er bygget op omkring bevaring af energi, så er det først og fremmest designet, som har taget kegler i den opdaterede udgave. Et design som virkelig giver fodboldstøvlen sin helt egen plads på markedet.

Er Nitrocharge dit foretrukne våben? Find de nye farver lige her.

Lanceringsfarven af den nyeste generation kom i en kombination af sort og grøn/gul, og det er allerede blevet tydeligt at adidas er ret tilfreds med de muligheder som det nye design bringer med sig. I denne haters variant har adidas benyttet sig af nuancer af blå, hvor snuden er farvet i turkis, mens bageste del af støvlen bærer på en mørkere blå, som grænser op til lilla.

Det unikke design er særligt karakteristisk gennem den opdaterede Energysling, som har fået en mere central og horisontal placering på overdelen end den havde i 1. generation. Tanken er at båndet, via sin nye placering, låser foden bedre fast på støvlens sål og i sidste ende sikrer at du ikke bruger lige så meget energi, når du løber, laver retningsskift eller accelerer.

Hvis du er lige så vild som os med designet, så find den nye Nitrocharge her.

For at bevare endnu mere energi har adidas også udviklet den særlige Energypulse, som sidder under sålen og fungerer ved at balancere mellem fleksibilitet og stabilitet, således at sålen leverer den rette responsivitet. På den måde afhjælpes et mere energifyldt afsæt og ikke mindst større support når der bremses for eksempel bremses op.

ALT_TAG

Selvfølgelig vil der være haters. Sådan er det og sådan vil det altid være. Men det er svært at hate på den nye Nitrocharge, som virkelig har fundet sig selv med sit nye design. Er det her det fedeste design i adidas’ sortiment?