I sidste måned løftede PUMA sløret for deres første levering af Arsenal spillertrøjer. Det foregik ved et imponerende præsentationsevent ved London Eye og senere i deres butik på Carnaby Street. I går blev der så åbnet op for salget af 3. trøjen, som blandt andet skal bruges i Champions League. Vi har taget trøjen en tur til fotografen. Se den her.

I kampegnen med titlen #StrongerTogether, har PUMA og Arsenal i fællesskab bygget en episk stemning omkring det nye samarbejde, som er den største aftale i begge parters historie. Og det første resultat af samarbejdet har da bestemt heller ikke skuffet. Det har ført tre trøjer med sig, som hver især er blevet designet på baggrund af et tema, som på den ene eller anden måde har en relation til The Gunners.

Du kan finde Arsenals nye 3. trøje lige her - kun 599,-

Temaet for hjemmebanetrøjen var #Forever, som en hyldest til klubbens historie og de loyale fans. Udebanetrøjens inspirationskilde kommer fra #Victorious for at hylde nogle af klubbens mest mindeværdige øjeblikke. Og mens de to første trøjer hovedsageligt bygger på klubbens fortid, så ser 3. trøjen fremad med designtemaet #Future.

Således bygger designet på klubbens stræben efter innovation og fremskridt, som ikke mindst altid har været en del af Arsenals DNA. For eksempel var Arsenal den første klub i verden, der begyndte at bære numre bag på deres trøjer. De var sågar også først til at få lys på statdion, så mørket ikke skulle blive en forhindring for at spille.

Du kan finde Arsenals nye 3. trøje lige her - kun 599,-

Et andet element, der også har kendetegnet Arsenal i mange år, er deres villighed til at satse på ungdommen og fremtidens stjerner. Og det er netop denne ungdommelighed og innovation, som PUMA har forsøgt at repræsentere i den blå 3. trøje, der altså vil blive brugt i Cup turneringerne som for eksempel FA Cup og Champions League.

3.trøjen kommer altså i to blå nuancer, en marineblå og turkis, i diagonale striber. Rent faktisk et design fans vil genkende fra sæsonen 2011/12, hvor Nike leverede en lignende udebanetrøje. Denne trøje er dog utvivlsomt mere dynamisk og har også fået et diskret tvist af limegrøn for at give looket lidt kant.

Som prikken over i'et er Arsenals nye 3. trøje selvfølgelig også udstyret med PUMA's nyeste præstationsfremmende teknologier. Først og fremmest ha PUMA benyttet sig af deres PWR ACTV teknologi, som står for POWER ACTIVE. Ideen er at aktivere musklerne, så de arbejder mere effektivt gennem en slags mikromassage. Det skabes gennem en række striber af atletisk tape, som er placeret udvalgte steder på indersiden af tøjet.

Du kan finde Arsenals nye 3. trøje lige her - kun 599,-

Arsenal har allerede vundet sæsonens første trofæ, da de udspillede Manchester City og vandt 3-0 i Community Shield. Dermed har de allerede opfyldt udebanetrøjens triumferende tema. Nu er det så spørgsmålet om klubben kan indfri 3. trøjens kig ind i fremtiden. Hvad synes du selv om 3. trøjen? Lever den op til dine forventninger?